سعر و مواصفات Amazfit GTS 2 mini

اخر تحديث:

ما يميز ساعة Amazfit GTS 2 mini أنها تأتي بتصميم مستطيل حيث تأتي حواف الساعة بزوايا مستديرة مع إطار معدني من الألمونيوم لتحصل على شكل وتصميم مميز، بالإضافة إلى زر واحد في اليمين بشكل دائري أما عن الجزء الأمامي فتأتي من نوع اموليد لتستطيع التكامل مع الحواف السوداء المحيطة بالشاشة فالتصميم مميز جداً ويشبه الساعات الرائدة كما يمكنك استبدال الاستراب لتجعله أكثر توافقاً مع ملابسك التي ترتديها.

السعر و المواصفات

المعلومات الأساسية

العلامة التجارية:اميزفيت
الإسم بالإنجليزية:

Amazfit GTS 2 mini

الإسم بالعربية:

اميزفيت جي تي اس 2 ميني

تاريخ الإصدار:

تاريخ صدور الهاتف دون التقيد بسوق محدد

أبريل، 2021
ملحوظات:إطار الساعة يأتي من معدن الالمونيوم.
الاستراب (السوار) يأتي بطول 20 ملم ومن السيليكون ويمكنك استبداله.

سعر Amazfit GTS 2 mini وأين يباع

لشراء Amazfit GTS 2 mini إضغط علي السعر او علامة المتجر لمعلومات أكثر عن حالة المنتج و كيفية الشراء
مصر

إضغط للبحث الذاتي عن سعر Amazfit GTS 2 mini فى مـصــر


السعودية

إضغط للبحث الذاتي عن سعر Amazfit GTS 2 mini فى المملكه السعوديه


العالم

إضغط للبحث الذاتي عن سعر Amazfit GTS 2 mini فى العالم


الاتصالات و الشبكات

يدعم:Bluetooth / GPS
الشرائح:

عدد الشرائح التي يدعمها الهاتف و حجمها

-
USB:

فتحة الشحن و نقل البيانات الموجودة بالهاتف

غير معروف

التصميم الخارجى

الحجم:

حجم الهاتف فى شكل (طولxعرضxارتفاع) المتاح بهم

40.5x35.8x8.95 مليمتر
الوزن:

الوزن بالجرام

19.5 جرام
الألوان:الاسود / الاخضر / الوردي

الشاشة

نوع الشاشة:AMOLED
المساحة:

جرت العادة ان مساحة الشاشة تحسب بطريقة اخري غير الطريقة الرياضية المعروفة لحساب الأسطح

المساحة هنا هي طول القطر بالبوصة

1.55 بوصة، النسبة الى سطح الهاتف: 52.9%
الدقة:

التناسب هو نسبة طول الشاشة لعرضها

354x306 بكسل، (301.9 بكسل لكل بوصة)، التناسب: 1.16:1

داخل الجهاز

نظام التشغيل:

بالنسبة لأندرويد يتم وضع إسم نظام التشغيل دون الإصدار الثانوي

Amazfit OS
المعالج: غير معروف.
الذاكرة:

مساحة تخزين الملفات المعلنة من الشركة، المساحة الفعلية داخل الجهاز ستكون أقل لوجود ملفات النظام.
بالنسبة للذاكرة الخارجية بعض الهواتف التي تدعم شريحتين، تسمح بوضع الذاكرة الخارجية في مكان الشريحة الثانية، وسيتم التنبيه في هذه الحالة.

الذاكرة المؤقتة غير معروفة الذاكرة الصلبة غير معروفة ، لا يدعم الذاكرة الخارجية
المستشعرات:البوصلة / التسارع / الدوران / القرب / النبض / مقياس التأكسج SPO2

الكاميرات

الكاميرا الخلفية: -
الفيديو: -
الكاميرا الأمامية: -
اخرى: -

البطارية

السعة:220mAh
الإستخدام :

تقييم الإستخدام المعلن من المصنع
يرجي الملاحظة ان التقيمات تكون طبقا للإختبارات في الأوضاع المثالية.


أهم ما يميز الساعة الذكية اميزفيت GTS 2 ميني أنها مقاومة للماء مع شهادة 5ATM لتستطيع استخدامها أسفل الماء بدون أن يحدث أي ضرر ممكن للساعة الذكية حيث يمكنك استخدامها بحد أقصى 50 متر أسفل الماء لذلك أقصى ما يمكنك استخدامها يكون في حوض السباحة وليس الغطس أسفل الماء بالأخص أننا لا نعلم ماذا تفعل المياة المالحة أو الكلور للساعة لذلك ننصحك دائما بتنظيف الساعة جيداً بعد وضعها في الماء.

الشاشة تتميز بأنها تأتي من نوع AMOLED بمساحة 1.55 إنش بدقة 354×306 بكسل مع معدل كثافة بكسلات 301 بكسل لكل إنش مع طبقة حماية خفيف لحماية الشاشة من الخدش ولكن ننصحك بوضع طبقة حماية إضافية لحماية شاشة الساعة بشكل أفضل ويصل مستوى سطوع الشاشة إلى 450 شمعة لتتمكن من رؤية جميع الاشعارات حتى أسفل ضوء الشمس المباشر وتدعم خاصية الـ Always On Display لتتمكن من معرفة الوقت بصورة مستمرة بدون الحاجة إلى الضغط على الشاشة بعكس الساعات المنافسة ووجدنا أن البطارية تقدم أداء مميز حتى مع استخدام وضع الـ Always On Display.

الاشعارات في الساعة للاسف تتمتع بخصائص محدودة جداً عند مقارنتها بالساعة الذكية المنافسة، حيث يمكنك تلقي الاشعارات فقط ولا يمكنك الرد على الاشعارات الواردة من الساعة ولا يمكنك حتى الرد على المكالمات الواردة فقط يمكنك رفض المكالمة أو كتم الصوت.

مميزات و عيوب Amazfit GTS 2 mini

  • سعر منافس.
  • تصميم مميز ورائع جداً.
  • تدعم حتى 70 وضع للرياضة.
  • يدعم الاشعارات باللغة العربية.
  • الساعة تأتي مقاومة للماء حتى 50 أمتار.
  • الساعة تصمد للعمل لمدة تصل إلى 14 يوم.
  • شاشة اموليد تقدم أداء ممتاز مع سطوع عالي جداً.
  • الساعة تدعم معرفة (مستوى الأكسجين الدم و السعرات الحرارية و المسافة و مستوى اللياقة البدنية و معدل ضربات القلب و الدورة الشهرية الخاصة بالإناث و النوم و الخطوات و الإجهاد و السباحة و VO2 Max).
  • الساعة متوافقة للعمل مع الاندرويد بحد أدنى 4.4 ونظام الـ IOS بحد أدنى 9.0.
  • يمكنك التحكم في تطبيق الموسيقى والتحكم في الكاميرا والقدرة على عرض الاشعارات والمكالمات الواردة من هاتفك المحمول على الساعة.
  • تتمتع الساعة بدقة عالية جداً في تحديد الموقع الجغرافي بفضل الـ GPS الذي يعمل بدقة مميزة مثل باقي منتجات Amazfit ولكن المميز أن الإصدار الميني يعمل بشكل مدهش أيضا.
  • Always on display
  • لا يمكنك الرد على المكالمات كل ما يمكنك الرفض أو كتم الصوت فقط.
  • لم نجد أنها تدعم المساعد الصوتي.
  • نظام التشغيل الخاص بالساعة ثقيل نوعا ما فمن الصعب مثلا العثور على اعدادات الساعة.

مصطفى كامل

مهتم بالتكنولوجيا و محرر قسم الهواتف بأكاديمية الموبايل

تقييم المستخدمين 1
4/5

  1. يقول :
    4/5

    أنا اشتريت الساعة وحبيت اعمل لكم ريڨيو سريع عن ساعة Amazfit GTS2 mini بعد أسبوع من الشراء والاستخدام، في نقط بسيطة: - الساعة خفيفة جدًا ومش هتحس بيها في إيدك، وتقدر تنام بيها كمان بدون إزعاج. - الساعة في الحقيقة أصغر حاجة بسيطة من الصور والڨيديوهات عالإنترنت لكن مش بشكل سيء، لكن تصميمها شيك وslim. - الشاشة فيها bezels خفيفة بينها وبين جسم الساعة، وحواليها إطار معدني مع ضهر بلاستيكي موجودة فيه الحسّاسات، وزرار جانبي واحد بتكّة، للتحكم في القايمة والفتح والقفل. - اشتريت للساعة سكرين ضد البصمة واللي بتغمّق الإضاءة والألوان سنّة لكن ما تعملش بصمات وتديها منظر شيك. - البطارية ٢٢٠ مللي أمبير والمفروض بتقعد لحد ١٤ يوم، لكنها ممكن تكمل معاك ٨ أيام حد أدنى لو استخدامك ليها زيادة (فضلت معايا ٤ أيام بشحن ٥٠٪ واستخدام تقيل بحيث كنت لسه بتعرف عليها وكمان طبيعة شغلي بستقبل نوتيفيكيشنز كتير طول الوقت). - حسّاسات الساعة بتشتغل بدقة، ضغط الدم، الأكسچين في الدم، التوتّر، النوم، والحركة). - حسّاسات الأكسچين في الدم والتوتر بالذات محتاجين ثبات ووضع معين للإيد وقت قياسهم. حسّاس النوم دقيق جدًا، لدرجة بيقول لك نمت الساعة كم وصحيت كام، ولو صحيت في نص النوم ونمت تاني هيعرف ده، وبيقيس ضربات قلبك خلال النوم ووقت النوم العميق والخفيف. - حسّاس التوتر بيقدم لك نصايح لو زاد معدله زي إنه يعمل معاك تمارين تنفس علشان يظبط المعدل ونبض القلب. فيها أكتر من ٧٠ وضع رياضي، وخلال عمل أي رياضة تختارها بتقيس مجهودك اللي بتعمله وهل أنت في مرحلة التسخين لسه ولا دخلت في حرق الدهون وبيقيس سعراتك المحروقة. - الساعة بتستقبل إشعارات كل البرامج اللي بتحدد يوصلك منها من خلال البرنامج، وبتستقبل المكالمات بخيارين فقط إما تكنسل أو وضع الصامت للساعة علشان تبطل ڨيبريشن، والڨيبريشن بتاعها مرضي جدًا على المستوى المنخفض كمان مش هتحتاج أكبر من كده. - لو سيبت الإشعارات وقت كتير من غير قراية أو مسح ما بتظهرش الكلام غير لما تفتح الساعة وتبص، لكن بتنور مع كل إشعار وتعد لك فيه كام رسالة ما اتقرتش، وخصوصًا مع واتساب (ده مع شخص زيي ممكن يستقبل ١٠٠ رسالة واتساب في ساعة). - الشاشة بتنور مع حركة الإيد بمواجهة الوش لكن بحركة صريحة ومش بطيئة بمعنى مش كل ما ترفع إيدك بالراحة هتنور، وده منطقي. - الساعة بتعتمد على برنامج اسمه Zepp اللي بيسجل أرقامك وتقدر منه تتحكم في إعدادات الساعة وربط الأبلكيشنز بيها وكمان إضافة خلفيات، واللي موجودة كتير،لكن الحلو قليل، والساعة بتحتفظ بـ٤ خلفيات بس، لو هتضيف جديد بتبدلها بواحد منهم. - الساعة فيها المساعد الذكي أليكسا بس مش مدعوم لسه في منطقتنا. - الساعة فيها خاصية البحث عن الموبايل، والأبلكيشن فيه أوبشن البحث عن الساعة، وده طبعًا طول ما هما في مدى البلوتوث. - الساعة تقدر تلقط بيها صور من خلال كاميرا الموبايل. - تقدر تتحكم في lock الموبايل إنه يكون مفتوح طول ما الساعة متوصلة بيه. - بتدعم العربي في الإشعارات ولغة الساعة نفسها. يا رب اكون فيدتكم.

شارك تجربتك او اطرح سؤال خاص ب Amazfit GTS 2 mini

اختر تقييم إذا كان غرضك اعطاء رايك في الهاتف
*
سيتم مراجعة التقييم قبل النشر، يرجى الإهتمام بالتفاصيل لضمان صلاحية تقييمك للنشر.

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *